25 Şubat 2014 Salı

Bir Avuç Millet Çeçenler

Bir Avuç Millet Çeçenler, Vedat Yenerer  tarafından yazılmıştır.http://kitapgalerisi.com'da %20 İndirim ve aynı gün kargoya teslim avantajıyla alabilirsiniz. |  Andaç Yayınları, Tarih, 9786054745982, 256 Sayfa, Ocak/2014

Kitabın 150. ve 151. sayfalarından tanıtım amaçlı alıntı yapılmıştır.

Peki, Çeçenler'e gerçekten yardım ediyorlar mı?
Kayda değer bir yardım yapıldığına inanmıyorum. Zaten insanlar da korkutulmuş durumda. İHH'nın her ülke için farklı hesap numaraları var ve isteyen bu numaralara para yatırıyor. Bu kuruluş Fatih'te küçük bir dairede faaliyet gösterirken İstanbul Büyükşehir Belediye başkanı Kadir Topbaş'ın açık yardımıyla birdenbire 4-5 katlı büyük bir apartmana geçtiler. Oysa aynı süreçte Çeçenler yardımsızlıktan kırılma noktasına gelmişlerdi.
1998 yılında Kafkas Vakfı ve İHH Çeçenler'e hatırı sayılır bir yardımda bulunmuşlardı. Ancak bu yardım, Erbakan'ın hükümetten düşürülmesinden sonra ciddi miktarda azaldı.
Zaman zaman ilginç uygulamalar da yaptılar. Örneğin, Türkiye'de kamplarda yaşayan ve yardım isteyen Çeçenler'e, "paramız yok" dediler. Ama Rusya'nın oluşturduğu kamplara geri dönmek isteyenlere her türlü yardımı yaptılar. Otobüs biletleri ve harcırahları verildi. Bana göre bu uygulama düşündürücüdür.
Burada ciddi bir tezat vardır. Rusya savaşın bittiğim duyuruyor ve Çeçenler'in dünyanın değişik ülkelerinde sığınmacı olarak bulunmasını istemiyor. Ülke dışındaki Çeçenler savaşın bitmediği mesajını verdikleri için en azından Rusya'nın kontrolündeki İnguşetye'daki kamplara dönmeleri için birtakım oyunlar oynuyor. Kısacası, bu durumda İnguşetya'ya kampa giden Çeçenler Ruslar'ın ekmeğine yağ sürmüş oluyor..
Azerbaycan da bir süre yardım ettiği Çeçenler'e, Rusya'nın baskılarına dayanamadı ve aynı Türkiye gibi onları kamplara geri göndermeye başladı. Çoğu Çeçen o kamplarda başlarına geleceklerini bildikleri halde çaresizlikten geri döndü. Eğer bugün geri dönenler arasında öldürülenler varsa bunun sorumlusu Türkiye ve geri yollayanlardır. Bugün AB ülkelerinden basit bir suç işlemiş suçlusunu bile geri alamayan Türkiye, masum insanları ölüme ve vahşete geri göndererek insanlık suçu işlemiştir ve işlemeye devam etmektedir.

İHH ve Çeçen Kafkas Yardımlaşma Demeği
Çeçenler adına yaptıkları yardımların çoğunu abartarak ve reklam aracı olarak kullandılar. Aralarında gerçekten yardım edenler oldu. Ama genel olarak sığınmacı Çeçenler Türkiye'de reklam aracı olarak kullanılmıştır. Durumları ortadadır. Yapılan yardım da bellidir. Kimse kimseyi kandıramaz..
Fatih Camii'nin karşısında Malta'da Çeçen Komitesi vardı. Adını Kafkas Kültür Derneği olarak değiştirdi. Burası da kime hizmet ettiği tartışmalı olan ve Mavi Marmara gibi her düşmanca tavrlarda ve sıkıntılı olayda adı ön plana çıkan İHH'nin yan kuruluşudur.
Türkiye'de Çeçenler evlerinden kovulup, su, elektrik faturalar ödenemezken Komite'nin, muhtaçları, "Gidin" diyerek İngu-şetya'daki kamplara yollaması kimseye yardım olarak anlatılamaz. Bana göre bunun mantıklı hiçbir yanı yoktur.
Suni olarak yaratılan ortamlarda bugüne kadar çok sayıda otobüs dolusu sığınmacı Çeçen geriye; yani can güvenliğinin olmadığı bir kaos ortamına gönderildi.
Çeçen Temsilcilikleri Kapatılıyor
1994 yılındaki birinci Rus-Çeçen Savaşı'nda İstanbul'un en güzel semtlerinden Bebek'te ilk Çeçenistan Temsilciliği kuruldu. Kiralanan lüks için tam 7 bin dolar kira ödeniyordu. Hoca Ahmet Nuhayev adlı Çeçen iş adamı ilk temsilciydi. Bu lüks temsilcilik fazla dayanamadı ve kısa bir süre sonra kapandı.

Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder