5 Haziran 2014 Perşembe

Bir Beyaz Türk'ün Hafıza Defteri

Bir Beyaz Türk'ün Hafıza Defteri, Ertuğrul Özkök tarafından yazılmıştır. http://kitapgalerisi.com'da % 20 İndirim ve aynı gün kargoya teslim avantajıyla alabilirsiniz. | Doğan Kitap, Anı, 9786050919417, 338 Sayfa, Mayıs/2014
Kitabın 238. ve 239. sayfalarından  tanıtım amaçlı alıntı yapılmıştır.

Hayat uzuyor da Beyaz Türklerin ruhu niye hâlâ hafif?
Rahmetli Nejat Eczacıbaşı bir gün bana, insan yaşamıyla ilgili bir teori anlatmıştı.
Ona göre, insan ömrü normal olarak 120 yıldı.
Ama bizler, gövdemizi hor kullanarak, istismar ederek bu yaşı aşağılara indiriyorduk.
Neden 120 yıl?
Bilimsel olarak kanıtlanmış bir şey miydi?
Bu sayının nereden çıktığını bilmiyorum.
Ama geçen gün bir dostum, "Tevrat'ın giriş bölümüne bak" dedi.
Baktım ve orada 120 sayısını gördüm.
Ama bu sayıya gelmeden önce, isterseniz insan ömrüyle ilgili teorilere baştan başlayalım.
Tektanrılı dinlerin ilk kitabı olan Ahd-i Atik yani Tevrat'ta Allah tarafından yaratılan ilk insanın Âdem olduğu yazılı:
"Rab Tanrı, Âdem'i topraktan yarattı ve burnuna yaşam soluğunu üfledi."
Tevrat'ı okuyuncaya kadar şu soru hiç aklıma gelmemişti:
"Acaba Âdem kaç yaşında ölmüştür?"
Tevrat'a göre Âdem 930 yaşına kadar yaşamış.
Havva, Âdem'in kaburga kemiğinden yaratılmış.
Havva'nın Âdem kaç yaşındayken yaratıldığına dair bir bilgi ise yok.
Bununla birlikte bize yol gösterecek bazı ipuçları var.
Âdem'in ilk çocuğu Şit, babası 130 yaşındayken doğmuş.
Şit 912 yıl yaşamış.
Ama Âdem sülalesinin en uzun yaşayan üyesi, beşinci kuşaktan torun Metuşelah.
Tevrat'a göre Metuşelah tam 969 yaşına kadar yaşamış.
Peki 120 yıllık ömür hikâyesi nereden çıktı?
O bölümü Tevrat'tan aynen aktarıyorum:
"Yeryüzünde insanlar çoğalmaya başladı, kızlar doğdu. İlahi varlıklar, insan kızlarının güzelliğini görünce beğendik-
leriyle evlendiler."
İşte bu noktada Rab, insanlarla ilgili kararını açıklıyor:
"Rab, 'Ruhum insanda sonsuza dek kalmayacak, çünkü o ölümlüdür' dedi. 'İnsanın ömrü 120 yıl olacak.'"
Evet, rahmetli Nejat Eczacıbaşı'ndan işittiğim sayı, Tevrat'ın "Tufan" başlıklı 6'ncı bölümünde karşıma çıktı.
"Evrim teorisine itibar edenler ne der bilmiyorum; ama ilk kutsal kitaba göre Allah'ın insana verdiği ömür 120 yılmış.
Biliyorum, hepinizin aklında aynı soru var.
Bu dini açıklama, bilimsel açıdan ne kadar geçerli?
1968 döneminin ünlü solcusu Regis Debray'in bir tür "yaşlılık manifestosu" olarak kabul edilen de plan vermeil: Modeste proposition kitabında, insan ömrüyle ilgili bazı bilgiler vardı.
Gelişmiş Batılı ülkelerde ortalama insan ömrü, her beş yılda bir yıl uzuyormuş.
Ortalama hayat süresindeki bu gelişmeler sonucunda, bugün hayat sigortası tablolarında yaşam sınırı 106 yaşta fikse edilmiş.
Demek ki, Rabb'in fanilere verdiği 120 yıllık ömür süresine doğru yaklaşıyoruz.
Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder