10 Temmuz 2014 Perşembe

Efsane (Cep Boy)

Efsane (Cep Boy), İskender Pala tarafından yazılmıştır. http://kitapgalerisi.com'da % 30 İndirim ve aynı gün kargoya teslim avantajıyla alabilirsiniz. |  Kapı Yayınları, Roman, 9786055107642, 463 Sayfa, Temmuz/2014
Kitabın 266. ve 267. sayfalarından  tanıtım amaçlı alıntı yapılmıştır.

"Anne!.. Clevesli Anne!.."
"Efendim dadıcığım!.."
"Ders zamanı küçük sincabım!.."
"Dadııı, bana sincabım deme artık, bak on bir
yaşıma geldim!"
"Yine de sen benim küçük sincabımsın sevgili yavrum. Senden başka kime sincabım derim ben?"
"Conradina'ya elbette, ona de!.."
"Büyük sincabım diyeceğim öyle mi? Güldürme yine beni. Haydi bakalııım, gel yanıma da dersimize başlayalım artık! Ahd-i Atik okuyalım bugün, ne dersin, hani Tora'nın ikinci bölümünde kalmıştık. Musa'nın hurucunu anlatıyordu... Yahut da Süleyman ve Davut'tan..."
"Ama ben bugün Sultanlar ve Krallar dersinden anlatmanı istiyorum dadıcığım. Eskiden yaşamış
ölmüş olanların yerine şimdi yaşayanları daha ok merak ediyorum çünkü."
"Anlaştık meleğim! Gel şöyle yanıma otur. Sultanlar ve Kralların hangisinden başlayalım."
"Şehzade Alkala'dan."
"Şehzade Alkala'nın anlatılacak bir hikâyesi yok Anne!.. Üstelik gerçek bir sultan veya kral bile değil. Senin için ve benim için bir hayalden ibaret."
"Ama bir gün mutlaka geleceğini söylemiştin, 'Gelecek ve bana, Beatrix, sultanım! diyecek, demiştin."
"Evet, geldi meleğim. Gelmesine geldi de galiba ben, bana 'sultanım' demesine müsaade etmedim. Belki de 'sultanım' demesinden korktum. Belki şu kıyafetlerimi görmesinden, görüp anlamasından, anlayıp kaçmasından, kaçıp gitmesinden, giderken nefret etmesinden korktum. Ona yalnızca bir sepet gül gönderebildim, o kadar."
"Bir erkek, eğer seviyorsa, sevdiği kadından neden nefret etsin ki dadıcığım? Üstelik de Alkala gibi nazik bir şehzade ise."
"Çünkü o beni Müslüman biliyordu meleğim."
"Ne var bunda dadıcığım, bir zamanlar sen de onu Hıristiyan zannetmemiş miydin? Üstelik onu Hıristiyan zannettiğin zamanlarda sevmemiş miydin?"
Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder