26 Ağustos 2014 Salı

Nefs Yolu

Nefs Yolu, Bill Plotkin tarafından yazılmıştır. http://kitapgalerisi.com'da % 20 İndirim ve aynı gün kargoya teslim avantajıyla alabilirsiniz. | Okuyan Us Yayınları, Din, 9786055134532, 459 Sayfa, Ağustos/2014
Kitabın 256. ve 257. sayfalarından  tanıtım amaçlı alıntı yapılmıştır.

Nefs Emeği Törenlerinde Halüsinojenlerin Kullanımı
Halüsinojenlerin törensel kullanımı, tüm dünyadaki doğa temelinde yaşayan toplumlarda büyük ölçüde yaygındır. Pek çok bitki ve bitki özleri -yutulan, teneffüs edilen ya da bedensel olarak başka şekilde alınan- törensel bağlamda kullanıldığında bilinçte derin değişikliğe götürebilir ve Gezgin'i nefsin alt dünyasına taşıyabilir. Vahşi doğanın gizemlerine, vahşi doğayı içimize alarak girebiliriz.
Her psikotropik bitki, kendi özel biyokimyasal özelliklerine ya da (doğa temelinde yaşayan insanların deyişiyle) kendi kişisel özellikleri ve amaçlarına göre bilinçte farklı etkiler oluşturur. Halüsino-jenin etkisi, aynı zamanda kullanıcının psikolojik zihinsel çerçevesine ve ruhsal bağlamda 'düzen ve ayarına' büyük ölçüde bağlıdır.
Doğayla bağ içinde yaşayan insanlar botanik halüsinojenlerle uğraşanları, yakın akraba, insan olmayan kişi, bir müttefik ya da armağan alışverişi yoluyla iyi ilişkilerin korunabilmesinin esas olduğu kutsal varlık olarak görürler. Bu ilişkide yükümlülük ve risk kadar büyük bir kutsama ve vaat de bulunur. Bitki törensel bir şekilde toplanır ve kurutulur. Kullanım boyunca şükran sunulur. Bitki müttefik, sadece bilinç seviyesini değiştirmek amacıyla değil, fakat özel ruhsal amaç ya da şifa amacı ile üstlenilen öte dünya yolculuğunun bir unsuru olarak kullanılır. Diğer törensel unsurlar, bir rehber ya da şaman, geleneksel efsaneler ve kutsal öyküler, ezgiler ve müzik, davul çalma, hem törene hem de bu özel bitkilerin kullanımına dair danslar, dualar, oruç, arınma ritüeli, sunular, tütsü, simgeler, kutsal nesneler, maskeler, törensel elbiseler ve diğer hazırlıklar ve bitiş törenleri gibi unsurları içine alır. Dünya görüşü ve kültürünü destekleyen ve bilgilendiren, daha geniş bir anlam ağına gömülmüş, bütünün ayrılmaz parçası olarak nefs emeği uygulamasını sadece kafa yapan madde kullanımı olmanın ötesinde inşa eden şey, bu törendir. Bu tür tören bağlamının dışında aynı maddelerin etkisi, eğlenmek için kesinlikle işe yaramazdan esrime içinde ölüme kadar uzanan geniş bir yelpazede yer alır. Fakat her durumda nefsi uyandırmak ya da kalıcı manevi önem taşımak gibi bir özelliğe sahip olmaz. Halüsinojenlerin kullanımı nefs karşılaşması amacıyla olsun yada olmasın, kuşkusuz tehlikelidir, özellikle toplumda bitki müttefiklere saygı ya da anlayış bu derece azken. Uygun niyet, bağlam ve rehberlik olmaksızın hazırlıksız bir kişinin halüsinojen kullanması psikolojik ve fiziksel olarak ters sonuçlara neden olabilir. Bunun yanı sıra, bazı Amerikan yerli halkının, dinsel uygulamaları haricinde, çoğu halüsinojeninin Amerika Birleşik Devletleri'nde yasal kullanımı ve rehberliği için bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu yerli kültürlerin dışında, bu ülkede (1) bir kişinin bitki destekli nefs karşılaşmasına hazır olup olmadığını değerlendirecek, (2) onu gerektiği gibi hazırlayacak, (3) bu tür bir töreni yönetecek veya etkin bir şekilde başlatacak ve (4) deneyimini bütünleştirirken ona yardım edecek sadece birkaç sorumlu rehber bulunmaktadır. Fakat halüsinojenlerle uğraşan bir rehber bulmak istiyorsanız, lütfen onun son derece deneyimli ve tüm konularda etkin olduğundan emin olun. Altmışlı yılların çocuğu olarak, bitkisel müttefiklerin ruhsal ve dinsel amaçla kullanımı hakkındaki sorularla çok uzun süre ilgilendim. Yirmi yıl önce, yüzlerce insana halüsinojen destekli nefs karşılaşması yaşayıp yaşamadıklarını sorarak, gayriresmî bir ankete başladım. Pek çoğu halüsinojenleri gelip geçici olarak rehberlik düzenlemesi olmadan kullanmış, diğer yandan bazıları deneyimli rehberlik gezileriyle ya da geleneksel yerli törenlerine yerel ilaç halkının rehberliği ile katılmışlardı. Bitkisel müttefik kullananların yarıdan fazlası ruhsal deneyim yaşadıklarını kaydettiler. Yine de çoğu, üst dünyanın ruhsal deneyim türlerine, aşkınlığın esrime anlarına, mutluluk ve yaratılışla tek olma deneyimlerine atıfta bulunuyordu. Pek çoğu, dünyayı, yaşamı, bilinçliliği ve kendilerini kavrayışların-daki radikal ve kalıcı değişikliğe götüren gerçekliğin bilinmeyen boyutunu deneyimlemekten söz etti. Bazıları özelini bağlantıları ile kendi geleneklerinden ruhsal varlıkların görülerini bildirdiler.
Yaklaşık yüzde 25'i, kulağa alt dünya yolculuğu gibi gelen deneyimlerden söz etti: Egzotik varlıklar, hayvanlar, bitkiler, iblisler, melekler ya da ortak ya da kişisel geçmiş ya da gelecekten kendi ölüm ve doğumları da dâhil olmak üzere coşkulu olaylardan söz etti. Bu yolculuklar her zaman yoğun ve duygusal, sık sık korkutucu fakat aynı zamanda genellikle kendinden geçmeye neden olan yolculuklardı.
Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder