12 Kasım 2012 Pazartesi

Günün kitap önerisi: "İrfan Orga - Bir Türk Ailesinin Öyküsü"



Günün kitap önerisi: "İrfan Orga - Bir Türk Ailesinin Öyküsü"

İrfan Orga'nın büyük bir samimiyet ve titizlikle kaleme aldığı anlatısı "Bir Türk Ailesinin Öyküsü" yayımlandığı günden bu yana okuyan herkeste büyük etki yaratıyor.

İrfan Orga'nın İngiltere'ye yerleştikten sonra kendi ailesinin hayatını yazdığı bu kitap, gerek dünya çapında gerekse de Türkiye'de büyük yankı yarattı ve yaratmaya da devam ediyor.

Arın Bayraktaroğlu'nun İngilizce aslından yapılan çevirisi ve İrfan Orga'nın oğlu Ateş D'Arcy Orga'nın sonsözüyle renklenen kitap, Orga ailesinden fotoğrafların yer aldığı aile albümüyle kapanıyor.

"Bir Türk Ailesinin Öyküsü" her okurun keşfetmekten büyük bir zevk duyacağı, çok tanıdık ve bir o kadar da "bizden" bir anlatı...

Tanıtım Bülteni:

Osmanlı İmparatorluğu'nun çalkantılı son dönemlerinden, Birinci Dünya Savaşı'nın yıkıcılığına uzanan bir öykü. Varlıklı bir ailenin adım adım yoksulluğa ilerleyişinin, bir arada kalma mücadelesinin, mantığın ve deliliğin çarpıcı anlatımı.

Bir Türk Ailesinin Öyküsü, İrfan Orga'nın samimiyetle, romansı bir üslupla kaleme aldığı anıları...

"Hayatım boyunca okuduğum en bize ait öykülerden birini içtenlikle, doğallıkla ve sıcacık bir kalemle sunan bu kitap beni yıllarca bırakmadı. Ben de kitabı bırakamadım. Kitabın yeni Türkçe baskısını orijinalinin yanına koyabilmek ve arkadaşlarıma armağan edebilmek için sabırsızlıkla satışa sunulacağı günü bekliyorum."
- Ayşe Kulin

"İrfan Orga'nın vatanına, kültürüne, diline ve edebiyatına ta uzaklardan yaptığı bu hizmeti gecikmiş alkışlarla anmalıyız."
- Talât S. Halman

"Kaybedilmiş sevgilerin acısını dile getiren, kederli ve olağanüstü güzellikte bir öykü; 20. yüzyılın en muhteşem anılarından biri..."
- Caroline Moorhead, The Independent

Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder