29 Nisan 2014 Salı

Zoraki Bankacı

Zoraki Bankacı, Metin Berk  tarafından yazılmıştır. http://kitapgalerisi.com'da %20 İndirim ve aynı gün kargoya teslim avantajıyla alabilirsiniz. |  Acar Bilgi Merkezi Yayınları, 9786055171445, 419 Sayfa, Nisan/2014
Kitabın 250. ve 251. sayfalarından tanıtım amaçlı alıntı yapılmıştır.

Yapı Kredi Ses Ver
İnsanın on bir yılının geçtiği, acı tatlı hatıralar yaşadığı, önemli kişiler tanıdığı, genç yaşta sorumluluklar alarak önemli kararlara imza attığı bir çalışma ortamından ayrılmaya karar vermesi kolay değildi. Ancak son zamanlarda bu bankada karşılaştığım muamele geleceğin habercisi gibiydi. Zor karar verdim. Danışmanlık derken tesadüfler beni Amerikan Exp-ress Bankası Türkiye oluşumuna götürdü. Bankadan istifamı verdiğim gün, Şişli'deki Çukurova Holding binasına Mehmet Emin Bey'le vedalaşmaya gittim. Zaten Hüsnü Bey bankaya gelir gelmez Tuncay Artun bankadan ayrılmış ancak Mehmet Emin kendisini grupta tutmak amacı ile holdingin borsa şirketi Genborsa'ya Genel Müdür atamıştı. Daha sonra da, hayatını kaybedinceye kadar başarıyla başkanlığını yapacağı İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'na atanmıştı. Mehmet Bey veda mesajımı kısa süreli bir yurtdışı gezisi sandı önce, daha sonra ise benim grupta kalmamı rica ettiyse de artık biraz geç olmuştu. Ben ziyaretine gelmeden böyle bir öneri kendisinden gelmiş olsaydı, hiç tereddütsüz başka bir yere geçmeyi düşünmezdim. Artık söz vermiştim. Ancak Öte yandan istifa dilekçemi verdikten sonra doğrusu Hüsnü Bey'in arayarak "Metin Bey, ne oldu? Niçin ayrılmak istiyorsunuz?"demesini, "Sizin bu bankada on bir yıl emeğiniz geçmiş, merak etmeyin tabii kıdem tazminatınız ödenecek, şimdiye kadar ayrılan kimin ödenmedi" demesini beklerdim.
En az beş yıllık bir samimiyetimiz vardı. Tersine personel servisinden istifa dilekçemin üstüne kendi el yazısı ile 'hiçbir ödeme yapılmayacaktır' yazdığını öğrenmiştim. Eşim Zeynep endişeli, bu kadar yılın sonunda hak ettiğimiz bir ödemenin yapılmayacağından kırgındı. Ben ise 'sen merak etme, hakkımı ödeyecek' dedikçe, benim iyimserliğime veriyordu. Oysa benim bildiğim ama Zeynep'in bilmediği bir konu vardı. Gerçekten de ağustosun ilk günleri, yeni sekreterim telefonda Yapı Kredi Genel Müdürünün beni aradığını bildirdi.
Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder