26 Eylül 2014 Cuma

Sıram Geldi

Sıram Geldi, Süleyman Güden tarafından yazılmıştır. http://kitapgalerisi.com'da % 20 İndirim ve aynı gün kargoya teslim avantajıyla alabilirsiniz. | Nörokey Yayınları, Deneme, 9786058937949, 205 Sayfa, Eylül/2014
Kitabın 70. ve 71. sayfalarından  tanıtım amaçlı alıntı yapılmıştır.

Bugün içimden eksilenlerin toplanıp gece kahvesine ge-lişine tanık oldum. Bir kadın bir şehri terk etti bugün. Bir adam eski hayatına veda edip uzun bir yolun peşine düştü. Bir adam saydam gözlerinde ne olduğunu bilmediğim bilmediğim için bir türlü isim veremediğim bir aşk koydu önüme. Restini gördüm, fakat kartlarımı açmadım. Bir anne bugün çekip gitmeye kararlı kızının düşsel saçlarını yolup sıkıntısıyla birlikte pencereden attı. Fakat rüzgâr o kadar adil ki, size ait olmayan bir şeyi boşluğa fırlattığınızda hemen size geri gönderebilir. Bugün denize o kadar çok baktım içimi okumaktan vazgeçti. Bugün bir adam evi terk etti. Nereye gittiğini kimse bilmiyor. Hayatın ona zorla biçtiği tüm rollerinden yorgun. İşadamı, koca ve baba olmak taşıyabileceğinden ağır yüklerin habercisi. Bugün bir araba şarampole yuvarlandı. Kaza yerinde tutanaklar, yolu çevreleyen uyarı levhaları ve çığlıklar arasında bir ölüm provası yapılırken, içinden yaralar alıp çıkan üç kişi için hayatın sınırları yeniden belirlendi. Kazalar, bizi kendimize getirdiği için varlar sanki. Bugün beyazlayan saçlarımdan biri usulca omzuma dökülüverdi. 26 yaşın saçları biraz daha adil bir muameleyi hak ediyor olmalı. Bugün sokaklarda boğulan, fakat günlük hayhuya kapılıp bunu sürekli öteleyen insanların arasında bir gün daha geçirdim. Çığlıklar caddelere döküldü. Korna seslerinin arasında sesleri cılız, yanıp sönen ışıklarda aralıksız bir öfke nöbetine dikildi hayatlarımız.
Bugün bir gece nöbetinde yıllardır acısını unuttuğum bir yaranın tekrar sızlamaya başladığının farkına vardım.
Bugün, eksilişlerimin yirmi altıncı yıldönümü. Belki yirmi yedi ya da yirmi sekiz... Rakamların anlamlarını yitirmeye başladığı dönüm noktalan var elbette. Pencereden sessiz sokağı izlerken aniden ölüme giden yaşlı ve hasta bir köpeğin çığlıkları geceyi işaretledi.
Bugün eksildim ve gördüm ki bunlara benzer bir sürü şey göreceğim bu oyun bahçesinde bulunduğum sürece. Her gece boşluk her sabah küfür. Her sabah Allahım yine mi? Diyeceğim.
Soru işaretlerinin çengelini kalbimin ucuna takıp uçuşa geçtiğim bir sanrılı sessizlikte bana ne olduğunu anlamaya çalıştığım günlerin ardı arkası kesilmeyecek.
Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder