25 Şubat 2013 Pazartesi

Mehmet Coral'ın kaleminden: Mimar Sinan!

# Ben, El Fakir-ül-Hakir Sinan, Mehmet Coral #

Mehmet Coral, 2001 yılında Mimar Sinan'ın romanını yazmıştı. "Işıkla Yazılsın Sonsuza Adım" dan sonra bu muhteşem hayat hikâyesinin yeniden yorumluyor...

                                          

Ben, El Fakir-ül-Hakir Sinan, Mimar Sinan'ın dünyaya gelişinden başlıyor, hazır bulunduğu savaş meydanları, görkemleri yapıtları ve Sultan Süleyman döneminin ayrıntılı öyküsünü içeriyor.

Mehmet Coral, 24 Şubat Cumartesi yayımlanan Çağlayan Çevik röportajına göre, bir gün Haliç kıyısında Cenevizler'den kalma yapıların fotoğraflarını çekerken, kadraja Süleymaniye'nin girdiğini fark ediyor, bundan sonra Mimar Sinan romanını yazmaya karar veriyor.

                                                      

Mimar Sinan'ın Türk mü ya da başka bir milletten mi olduğu sorusuna, Mimar Sinan, Osmanlı mimarıdır cevabını veriyor ve ekliyor: Dünya astronomi birliği, Merkür gezegenine ait çapı en geniş olan (147 metre) kratere "Osmanlı / Türk Mimar Sinan" adını vermişler.

Mimar Sinan'ın Mihrimah Sultan'a olan aşkının söz konusu olup olmadığının, bu işin bir hakikati var mıdır sorusuna "Kesinlikle yok" cevabını veriyor Mehmet Coral. "12 yıl önce yayımlanmış ‘Işıkla Yazılsın’ adlı yapıtımda kurgulandı ilk kez. Sonra büyüdü, genişledi, sanal bir gerçeklik kazandı." Bu cevabından sonra kitabından bir alıntı yapıyor:

Başka bir zaman düzleminde yaşayacağız aşkımızı. Farklı bir âlemde, içinde sınıf ayrımlarının olmadığı, eşitlikçi bir dünyada. Belki birkaç yaşam geçecek aradan, belki de kıyamete kadar dokunamayacağız birbirimize, ama ne gam, biliyorum, inanıyorum, yüreğimi Araf’a karşı rehin koyuyorum ki, Allah’ın ilk sureti yaratılış kaynağıyla, ruhun onun içine üflenmesinden önceki hiçlikten bu yana insanın iki cinsi arasında daha güçlü bir aşk yaşanmadı. Dünya durdukça da yaşanmayacak. Bu benim ahdimdir. Sonsuzluğa erişmiş eş ruhum buna karşı çıkamayacağına göre, ahdim ikimizi de bağlar. Ya da bu fakir öyle sanar!..

Mehmet Coral, "Ben, El Fakir-ül-Hakir Sinan", Tarihi Roman, Ocak 2013, Doğan Kitap. (Mehmet Coral fotoğrafı Habertürk sitesinden alınmıştır.)

Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder