27 Şubat 2014 Perşembe

On Beş Nolu Sınır Taşı

On Beş Nolu Sınır Taşı, Abdurrahman Adıyan   tarafından yazılmıştır. http://kitapgalerisi.com'da %20 İndirim ve aynı gün kargoya teslim avantajıyla alabilirsiniz. |  Stigma Yayınları, Şiir, 9786058805491, 240 Sayfa, Şubat/2014
Kitabın 170. ve 171. sayfalarından tanıtım amaçlı alıntı yapılmıştır.


bedran encu'nun ağıda
(02.03.1998-28.12.2011)

baba mesleğine çırak verildim 
-ki yoktu başka da iş imkânı-
atalarımdan yadigârdı kaçakçılık 
bulgur gibi dökülürdü alnımızdan ter 
annemin adı sabriye, dedemin sadık 
ayağı aksak, beş parmağı yok babamın 
sağ koluyum, derdine gamma ortağım 
anneme, ekmeğe babam kadar sadığım 
avucumuz umut teknesidir on nüfusa

kanımıza mikrop gibi işlenmiş değil fakirlik 
bize sonradan reva görülen bir mahbestir 
lâkin gündüz ensemizden inmiyor 
gece koynumuzdan çıkmıyordu 
küçüktüm, büyüktü boğaz derdi 
çabuk büyüdüm koştum kaçağa 
dedim ya ecdadımdan asırlık mirastı kaçakçılık

ben, sapan taşı atıp kuş avlamadım 
demir kuşlar kanatlarında saçtı ölümü 
keklik yerine insan avlandı gülyazı'da 
günbegün kapımızı dövüp durdu yokluk 
bu zalim derebeyi kaç kuşak güttü anne 
üçayak oyunu değil bu bermuda üçgenidir

uyur mu yüreğine hançer saplanan 
insan cirit atarken yokluk, sınır tanır mı açlık 
yoksulluk yürekte bir hançer yarasıdır 
ele güne karşı yokluğa giydirdiğim elbise 
elbette ki onurdur anne

allah'ım akıbetimizi en iyi sen biliyorsun 
genişlet sadrını şairin, sırrımıza vakıf kıl 
dökülsün kalem kelama, yazılsın halimiz 
ne çocuk afacanlığıdır ne de bir macera 
bilinsin ki ekmek kavgasına Ömür vermişim

küçüktüm, hayatın bileği demirdendi 
güreşe tutuştuk, yenildim; canımla ödedim.

Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder