24 Nisan 2014 Perşembe

Her İşsiz Bir Ahmaktır

Her İşsiz Bir Ahmaktır, Celalettin Kandemir tarafından yazılmıştır. http://kitapgalerisi.com'da % 20 İndirim ve aynı gün kargoya teslim avantajıyla alabilirsiniz. |  Yönetim Akademsi, 9789944021401, 212 Sayfa, Nisan/2014
Kitabın 104. ve 105. sayfalarından tanıtım amaçlı alıntı yapılmıştır.

AHMAKLIK HEDEF OLMAZ
Hedef ve hedef belirleme gibi konularda zaten ben ve benim gibi danışmanlar bir sürü şey söylüyorlar. Şimdi buraya hedef nedir? Hedef nasıl konulur? Bir şeyin hedef olabilmesi için nelere ihtiyacı vardır? Şeklindeki sorulara cevap vermek yerine daha etkin bir konuda bahsedeyim. Sen hiç ahmaklığı kendine hedef olarak koyan birini gördün mü?
Bu kitabı okumuş olmak ve şimdiye kadar yazdığım her şeye veya birçok şeye katılmış olmak hatta çok etkilenmek sana bir fayda sağlamaz. Eğer hedefin iş bulmak ise bu kitap bittikten sonra, son sayfayı okuyup kenara kaldırmak ve;
"Adam çok doğru söylüyor" demenin sana sağlayacağı fayda kahvede arkadaşların ile okey oynarken ilk elden okey atmak kadar faydalı olacaktır.
Alan Genişletme çalışmasını yapıp tüm kanalları belirledikten ve bunu bir plan dahilinde yaparak iş bulma hedefi doğrultusunda çalışmaz isen bu kitabın sana, bu yaşta okuyacağın Ayşegül Tatilde kitabından daha fazla yararı olmayacaktır. O halde öncelikli hedefin iş bulmak olmalıdır. Bu hedefe ulaşmak içinde durmadan, dinlenmeden çalışman gerekiyor. Belki çok yorulacaksın, belki de bazen umutsuzluğa düşeceksin. Sakın bunu yapma. Toparlan ve devam et. Asla bekleme, tekleme... Asla vazgeçme. Eğer birkaç denemeden sonra olmuyor diyerek bırakırsan olmayacağına emin olabilirsin.
Birinci hedefini iş bulmak olarak belirle. Bunu sağlamak için benim yukarıya yazdığım tüm yolların yanında benim yazmadığım ve bildiğin yollar var ise hepsini bir plan içinde uygulamaya başla. Unutma etkili bir planın yok ise hedefine ulaşman daha uzun zaman alacaktır. İş bulduktan sonra da;
- Nasıl olsa hedefime ulaştım ve iş buldum diye durma Kendine yeni hedefler koy. Ve nasıl iş bulmak için istediğin hedefe ulaşabildiysen çalışırken de istediğin hedefe ulaşabileceğini aklından çıkartma. Ne iş yapıyorsan yap, kendi uzmanlığının dışında bir iş yapıyorsan bile, insan beyni muhteşem bir şeydir. Ve insan isterse kendi uzmanlığında olmasa bile başka bir alanda uzmanlaşabilir. Sadece hedefini bu yönde koyman gerekiyor.

Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder