9 Şubat 2013 Cumartesi

Amelie Couture - Kiraz'ın Şarkıları


# Kiraz'ın Şarkıları #

1 - Hayır hayır hayır

Bugün 1 Temmuz Cumartesi ve yaz tatilinin ilk günü. Ama ben tatile gitmeyeceğim. Kendimi odama kapatıp büyün yaz çıkmayacağım, hatta sonrasında da. Yaz kampına gitmek istemiyorum, hiçbir yere gitmek istemiyorum. Hiçbir şey umurumda değil. Yarın sabah babam beni tren garına götürmek isteyecek, ama ona hayır hayır hayır, oraya gitmek istemiyorum diyeceğim. Neden mi? Çünkü bundan böyle bir daha hiç eğlenmemeye karar verdim. Asla. Hayat grevine başlıyorum.

Bir şeyden memnun olmayınca grev yapılır. Bazıları, patronlarından memnun olmadıkları için çalışmayı bırakırlar. Başkaları ülkelerine dönmek istemedikleri ve buna zorlandıkları için yemek yemeyi bırakırlar. Bir şeye karşı çıkmak için grev yapılır. Böylece başkaları, sizin bir şeyden memnun olmadığınızı anlar. Ben, hayır, memnun değilim, demek için hayat grevi yapacağım. Burada olduğum, babamla, Isabelle ve üvey kardeşimle birlikte yaşadığım için mutsuzum. Şehirde yaşamaktan dolayı mutsuzum. Anneannem öldüğü için mutsuzum. Bu yüzden odamda oturacağım ve bundan böyle asla güzel bir şey yapmayacağım, hatta artık hiçbir şey yapmayacağım.


(...)

Bu sabah yaz kampına gitmem gerekiyordu. Tren saat dokuzdaydı. Bunu bildiğim halde ne bavulumu toplamıştım ne de başka bir şey yapmıştım, çünkü oraya gitmek istemiyordum. Son bir defa babama burada kalmayı tercih ettiğimi söylemeye çalıştım ama bağırmaya başladı. Ben de kendimi odama kilitledim. Anahtarı girişte duran masanın çekmecesinden almıştım. Babam üst üste defalarca kapıyı açmamı söyledi, ama ben cevap vermedim. Isabelle'le konuştuğunu ve kapının anahtarının yedeği yok diye, ayrıca bu evde sekiz yaşındaki bir çocuğun sözü geçiyor diye bağırdığını duydum.

----

Amelie Couture, Kiraz'ın Şarkıları, Çev. Bahar Siber, İletişim Yayınları, Şubat 2013.

Bu alıntı tanıtım amacıyla yapılmıştır.

Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder