19 Haziran 2014 Perşembe

Grace Kelly

Grace Kelly, Donald Spoto tarafından yazılmıştır. http://kitapgalerisi.com'da % 30 İndirim ve aynı gün kargoya teslim avantajıyla alabilirsiniz. |  Artemis Yayınları, Biyografi, 9786051424569, 292 Sayfa, Haziran/2014

Kitabın 152. ve 153. sayfalarından  tanıtım amaçlı alıntı yapılmıştır.

Bir köşe yazarı, Hedda Hopper o mayısta, kaç yaşında olduğunu sorunca gerçeği söyleyerek "Yirmi dört," demişti, ama hızla yaşlanmakta olduğunu da eklemişti. Peki bir aktörden iyi bir koca olabilir miydi? "Hayır," diye cevapladı Grace. "Fakat sektör dışında birisi de iyi bir koca olmayabilir." Grace, evlilik için kariyerini bırakabilir miydi? "Bilmiyorum. Kariyerimi devam ettirmek istiyorum. Zamana bırakıp neler olacağını görmek gerekir. Tabii ki evliliği düşünüyorum. Ama kariyerim şu anda benim için daha önemli. Eğer ona ara verip evlenirsem -çünkü yarı zamanlı evliliğe inanmıyorum- hiçbir zaman çok iyi bir oyuncu olup olamayacağımı bilemeyeceğim."
Gazetecilerin söylediğine göre, 1954 yılı halk için Grace yılıydı. Amerika'daki en tarz kadın olarak gösteriliyordu. En iyi giyinen kadınlar listesindeydi. Ama halkın onun ruhunu kemirmeye başlayan melankolik tatminsizliklerden haberi yoktu. Bir kocası ve çocukları olsun istiyordu. "Birdenbire, sayısız kez teyze, sayısız kez vaftiz annesi olduğumu, bir düğünden ötekine koştuğumu fark ettim. Çevremde evli olmayan tek kadın benmişim gibi geliyordu. O yıl yirmi beş yaşına giriyordum ve her ay geçtiğinde, her film bittiğinde kafam biraz daha karışıyordu. Kendime ait hiç zamanım yoktu. Bir dergiden gerçek Grace Kelly kimdir, diye sorduklarında, henüz gerçek Grace Kelly yok, diye cevap veriyordum. On yıl sonra gelin, size o zaman anlatırım. Ben de hâlâ gerçek Grace Kelly'yi arıyorum.."
Rear Window ocakta tamamlanmadan önce, Grace çok değerli yeni bir arkadaş edindi. Rita Gam'i New York'ta beraber modellik yaptığı ve TV oyunlarına çıktığı günlerden tanıyordu. Rita da Hollywood'a gelmişti. Grace, Rear Window'u çevirirken Rita, Universal'da tarihi bir destan olan Sign of the Pagan'da, oynuyordu. İkisi de, bu genç hanımların arkadaş olabileceğini söyleyen eski ajans John Freman'ın arkadaşıydı.
"Grace, Batı Hollywood, Sweetzer Avenue'da bir daire kiraladı," diye anlatıyordu Rita. "Ve orayı arkadaşı, aynı zamanda sekreteri Prudy Wise'la paylaşmaya başladı. Prudy, Los Angeles'tan ayrılınca Grace bana telefon etti ve bir fincan kahve içmeye davet etti. Dostluğumuza, hemen bıraktığımız yerden yeniden başladık. Grace, yalnız yaşamayı sevmeyen bir insandı. Birlikte kalmamızı teklif etti. Ben de otelde yaşıyordum. Hemen kabul ettim." Judith Balaban Kanter gibi Rita da onun düğününde nedimelik görevini üstlendi ve hayat boyu arkadaşı oldu.
Grace, Batı Hollywood'daki daireyi eşyasız kiraladı, ama Rita, onun evini, kendisini aynen yansıtacak şekilde döşediğini hatırlıyordu. "Dişi ve duygusal bir ev olmuştu. Fotoğraflar ve hediyelik eşyalarla doluydu. Çoğu, çektiği filmlere aitti. Ama aile resimlerini de ihmal etmemişti. İlk görüşmemizde o kahveleri koyarken, aynı ayrı zamanlarda ve yerlerde yaşadığımız Afrika maceralarımızı paylaştık birbirimizle. O daha çok orta ve Güney Afrika'da Mogambo'yu. çekmişti, ben MGM adına oynadığım Saadia filmini çevirdiğimiz Kuzey Afrika'dan yeni dönmüştüm.
"Çok cömertti, açıktı, hoşgörülüydü ve asla kendini beğenmiş değildi. Durmadan çalışıyordu. Amerika'nın en iyi kadın oyuncularından biri olma hırsı vardı içinde.
Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder