12 Haziran 2014 Perşembe

Hayat Bilgesi

Hayat Bilgesi, Mümin Sekman tarafından yazılmıştır. http://kitapgalerisi.com'da % 30 İndirim ve aynı gün kargoya teslim avantajıyla alabilirsiniz. | Alfa Yayınları, Kişisel Gelişim, 9786051068954, 205 Sayfa, Haziran/2014
Kitabın 84. ve 85. sayfalarından  tanıtım amaçlı alıntı yapılmıştır.

Neye odaklanırsanız, hayatınızda o çoğalır!
Yarın dünyam başıma yıkılacak olsa, tatma şansına eriştiğim keyifleri, heyecanları ve yaşamaya değer anları hatırlarım. Mutsuzlukları değil, yaşadığım düşükleri değil, babamın evi terk edişini değil. Neşeli anları hatırlarım. Bu bana yeterli olacaktır.

İnsan önce yaşamayı öğrenip sonra yoğunluğuna yaşamalı her şeyi.

Nasıl yaşanması gerektiğini öğrendim... Nasıl yaşanacağını, kenarda oturup izlemeden, dünyanın hem içinde hem de dışında nasıl olunacağını öğrendim. Bir daha asla ama asla hayattan kaçmayacağım. Aşktan da... Hayatta en önemli şey, yaşamaktan keyif almaktır, mutlu olmaktır. En önemli şey bu. Küçük yaşta, hayatı koşulsuz kabul etmeyi öğrendim. Hayattan, bana özel beklentilerim olmadı ama hayal edebileceğimden çok daha fazlasını başardım.

Bazen size öğretilenlerin tersini yaparak yükselebilirsiniz.
Çocukken bana, dikkatleri üzerine çekmenin çok ayıp olduğu ve asla toplum içinde kendimi utandırmamam gerektiği öğütlenmişti. Tüm bunların yaparak hayatımı kazandım!

Dünyada iyiliği ve güzelliği çoğaltmak için çalışın.
İnsanlara zevk veren, güzellikler yaratan, farkındalık oluşturan, en önemlisi, vahşet dolu bir dünyada insanlara bir nebze de olsa nefes alma olanağı tanıyan bir meslekte çalışmaktan gurur duyuyorum.

Derin kompleksler, güçlü bir iradeyle mucizeler yaratabilir.
Hayatımın bazı dönemlerinde kendimden nefret ettim. Çok şişmandım. Çok uzundum. Çok çirkindim. Bu kadar kararlı bir insan olmamın temelinde, tüm bu güvensizliklerim ve komplekslerim yatıyor. Kararsız bir insan olarak bunların üstesinden gelemezdim. Bunlarla mücade etmenin tek yolu güçlü bir iradeye sahip olmaktı.

İnsan yardımseverliği öğrenmek için nereye bakmalı?
Bir gün ola ki bir yardım eline ihtiyacınız olursa, kendi kolunuzun ucuna bakın. Yaşlandıkça ikinci bir eliniz daha olduğunu hatırlayın: biri kendinize yardım etmek için, ikincisi de başkalarına yardım etmek için.

Kendi gerçeğinin gözünün içine bak!

Kendine tarafsız bir şekilde bakmalısın. Kendini bir müzik enstrümanı gibi incelemelisin. Kendine karşı dürüst olmalısın. Zaaflarını saklamaya çalışma. Onlarla yüzleş ve kendini geliştirmeye çalış.

Her gün mucizeler yeniden doğar.
Pembe rengin gücüne inanırım. Gülmenin en iyi kalori yakma yöntemi olduğuna inanırım. Öpüşmeye inanırım. Çok çok öpüşmeye inanırım. İşler sarpa sardığında inadına güçlü olmaya inanırım. Mutlu kızların, en güzel kızlar olduklarına inanırım. Yarın yeni bir gün olduğuna ve mucizelere inanırım.

Hazırlıklı olmadığını hızlı öğrendikçe mucizen seni bekler.
Henüz rol yapamazken benden rol yapmam istendi. Henüz şarkı söyleyemezken benden şarkı söylemem istendi. Henüz dans edemezken benden dans etmem istendi. Hayatım boyunca hazır olmadığım birçok şeyi yapmam istendi. Ben de başarılı olmak için deli gibi çalıştım.

Sevdiği işi yapan insan, fedakârlık etmiş olur mu?

Bu bir fedakârlık değil! Fedakârlık, istemediğin bir şey için istediğin bir şeyden vazgeçmektir. Ben fedakârlık yapmıyorum, her an ödüllendiriliyorum.
Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder