2 Haziran 2014 Pazartesi

Hayırsever Terörist Yasin El Kadı

Hayırsever Terörist Yasin El Kadı, Nedim Şener  tarafından yazılmıştır. http://kitapgalerisi.com'da % 20 İndirim ve aynı gün kargoya teslim avantajıyla alabilirsiniz. | Destek Yayınları, İnceleme Araştırma, 9786054994533, 391 Sayfa, Mayıs/2014
Kitabın 266. ve 267. sayfalarından  tanıtım amaçlı alıntı yapılmıştır.
Para Toplama Yöntemleri
İslam dünyasına fon sağlayan temel mali araç, su anki varlıklar ve diğer gelir kalemleri üzerinden İslam'ın beş direğinden biri olarak talep edilen meşru bir sadaka verme biçimi olan İslami zekât kuralı altında düzenlendi. Zekât, "İslami bir devletin mali yapısının temeli" olarak tanımlanmıştır. Kurana göre zekât bir arınma yoludur. Sahip olunan mallar, ihtiyacı olanlar için bir bölümü bir yana konulmak suretiyle arındırılır ve tıpkı bitkilerin budanması gibi bu kesim işlemi, yeni büyümeyi dengeli kılar ve teşvik eder. Bu ilke, her Müslüman için bir farzdır.
Kurana göre zekâtı, sadece yoksullar ve muhtaç olanlar hak ederler.
Temel olarak zekât, alıcı kişilere göre üç biçime girer: Fi-sebilillah (Allah yolunda olanlar), Lil-fukara (yoksul olanlar) ve Lil-Masakeen (muhtaç olanlar).
Sadece zekâtın ilk biçimi, çoğu İslam'ın Vahabilik doktrininden etkilenen Müslüman âlimler arasında çeşitli yorumlara ve so-rulara yol açmıştır.
Fi-sebilillah, Allah davası (cihat) uğruna savaşmak için harcanan parayı tanımlamak için kullanılmaktadır. El Kaide şebekesi, İslami bankalar aracılığıyla toplanan zekât ve diğer doğrudan bağışlardan ayrılan fonlara bel bağlamak için yasal kuralların zayıflığından geniş ölçüde yararlandı. Usame Bin Ladin, 1998 yılından itibaren zekât sistemi aracılığıyla örgütlerine bağışta bulunmaları için düzenli olarak Müslümanlara çağrılar yaptı.
Usame Bin Ladin, 1998 Aralık ayında ABC News'e verdiği bir mülakatta şunları söylemiştir:
"Müslümanlar ve özellikle Müslüman tüccarlar, İslam'ı izleyenlerin Allah'ın peygamberini bağırlarına basıp benimsedikleri Medine devletinin (Al-Munawwarah) benzeri olan bu devleti (Ta-liban rejimimi) desteklemek için zekâtlarını ve paralarını vermeleri gerekir"
Usame Bin Ladin, 2001 Ocak ayında bir nikâh töreni sırasında filme çekilen, sonradan ele geçirilen bir video filminde aynı konuya değiniyordu:
"Kötü donanımlı askerlerimizin silahlanmasına yardım edebilmek için zekâtlarını veren tüccar ve işadamlarının güvenine layık olun."
2001 Eylül'de bir Pakistan gazetesi olan Ummat'a verdiği mülakatta şunları açıklamıştı:
"El Kaide, kâfirliğe karşı bir cihat yürütmek, özellikle İslam devletlerine karşı kâfir devletlerin korkunç saldırılarına karşı koymak için kuruldu. Cihat, İslam'ın açıklanmamış olan altıncı temel direğidir. [Bu beş ilkeden ilki, İslam'ın temel kutsal sözleridir ("Allah'tan başka Tanrı yoktur ve Muhammed, Allah'ın habercisidir") ve diğerleri, namaz kılma, oruç tutma (ramazan ayında), Mekke'ye gidip hacı olma ve sadaka (zekât) vermedir.]"
Diğer El Kaide liderleri de benzer imalarda bulunmuşlardır. Örneğin Mahfouz Walad Al-Walid, (Ebu Hafs), 30 Kasım 2001 tarihinde El Cezire televizyonuna verdiği bir mülakatta şunları söyledi:
"Tüm Müslümanların para, adam ya da herhangi bir yardım aracılığıyla desteklemeye katılmalarının mümkün oldukları davanın, Afganistan davası olduğunu düşünüyoruz."
Kuran, zekât toplamakla ilgili olarak sadece genel ilkeleri ve genel çerçeveyi vermektedir. Vergi düzenlemelerinin çoğu yenidir. Zekât hem Suudi Arabistan yurttaşlarından hem de şirketlerden (tamamen Suudi Arabistanlıların mülkiyetinde olanlar) ve bireylerden ve ayrıca yabancılarla ortak sahip olunan şirketlerden elde edilen kârlardan Suudilere düşen paylar üzerinden hicri 1380 tarihli (1960), 17-2-28-2077 numaralı Kraliyet Kararnamesine uygun olarak toplanmaktadır. Suudi Arabistan'da ikamet eden ve Suudi Arabistan'da iş yapan Körfez işbirliği Ülkeleri'ne (GCC) mensup şahıs ve şirketlere Suudi Arabistan yurttaşı gibi muamele edilmektedir.

Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder