28 Mayıs 2013 Salı

Benjamin Button'ın Tuhaf Hikâyesi

# Benjamin Button'ın Tuhaf Hikâyesi #

Usta yönetmen David Fincher tarafından başrolünde Brad Pitt'in yer aldığı, aynı isimle sinemaya uyarlanan Benjamin Button'ın Tuhaf Hikâyesi, F. Scott Fitzgerald'ın yazmış olduğu bir hikâyedir. Bu hikâye F. Scott Fitzgerald'ın Türkçede Everest Yayınları tarafından külliyat olarak basılan Fitzgerald kitaplarının dördüncüsü olan Caz Çağı Öyküleri'nde Ülker İnce çevirisiyle yer almaktadır.

                     

"Ben delirdim mi?" diye gürledi Bay Button, korkusu öfkeye dönüşmüştü. "Bu kötü bir hastane şakası mı?"

Hasta bakıcı sertçe yanıtladı: "Bu bize hiç de şaka gibi görünmüyor. Ayrıca sizin deli olup olmadığınızı bilmiyorum; ama bunun sizin çocuğunuz olduğu kesin."

Bay Button'ın alnındaki soğuk terler iki katına çıktı. Gözlerini kapattı, sonra açtı, yeniden baktı. Hiçbir yanlışlık yoktu, yetmiş yaşında bir adama bakmaktaydı - yetmiş yaşında bir bebeğe, yattığı yatağın kenarlarından ayakları aşağı sarkan bir bebeğe.

Yaşı adam önce birine, sonra ötekine baktı, son birden çatlak ve eskimiş bir sesle konuştu: "Sen benim babam mısın?"

Bay Button ile hasta bakıcı fena halde irkildiler.

"Çünkü babamsan," diye devam etti yaşlı adam azarlar gibi, "beni buradan çıkarmanı istiyorum - ya da en azından söyle onlara, buraya rahat bir sallanan koltuk koysunlar."

Bay Button aklını oynatmış gibiydi, "Tanrı aşkına sen nereden çıktın? Sen kimsin?" diye patladı.

"Sana tam olarak kim olduğumu söyleyemem," dedi o mızmız şey, "çünkü doğalı daha birkaç saat oldu - ama soyadım kesinlikle Button."

"Yalan söylüyorsun! Sen bir dolandırıcısın!"

Yaşlı adam hasta bakıcıya döndü, "Yeni doğan bir çocuk böyle mi karşılanır," diye yakındı zayıf bir sesle. "Ona yanıldığını söyle, neden söylemiyorsun?"

"Yanılıyorsunuz, Bay Button," dedi hasta bakıcı sertçe. "Bu sizin çocuğunuz ve elinizden geleni yapmak zorundasınız. Biz sizden olabildiğince kısa bir zamanda onu alıp eve götürmenizi isteyeceğiz - bugün içinde bir ara."

"Eve mi?" dedi Bay Button kulaklarına inanamayarak.

"Evet, onu burada tutamayız. Gerçekten, tutamayız, biliyor musunuz?"

"Buna sevindim," diye mızıldandı yaşlı adam. "Sessizlikten hoşlanan bir çocuk için doğrusu burası ne de hoş bir yer. Bunca zırıltı, ululma arasında gözüme uyku girmedi. Yiyecek bir şeyler istedim -burada itirazını dillendirirken sesi cırlaklaştı-, bana ne getirseler beğenirsiniz, bir şişe süt!"

---

F. Scott Fitzgerald - Caz Çağı Öyküleri | Everest Yayınları, Öykü, Çeviren Ülker İnce, 352 sayfa, Mayıs 2013.

Bu alıntı tanıtım amaçlı yapılmıştır.

Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder