2 Ağustos 2014 Cumartesi

Dolandırıcı Felix Krull'un İtirafları

Dolandırıcı Felix Krull'un İtirafları, Thomas Mann tarafından yazılmıştır. http://kitapgalerisi.com'da % 20 İndirim ve aynı gün kargoya teslim avantajıyla alabilirsiniz. |  Can Yayınları, Roman, 9789750722233, 476 Sayfa, Ağustos/2014
Kitabın 216. ve 217. sayfalarından  tanıtım amaçlı alıntı yapılmıştır.
Beni kendisine çekerek, "Senin benimle sevişmeni değil," dedi. "Benim seninle sevişmemi! Benim senin gibi sıradan bir oğlanla sevişmemi! Ah, tatlı aptal çocuk, sen bunu anlamıyorsun!" Bunları söylerken başımı tuttu ve umutsuzca okşar gibi birkaç defa kendi başına dokundurdu. "Bilmelisin ki, ben bir yazarım, bir kültür kadınıyım, bir entelektüelim. Diane Philibert, kocamın adı ise Houpfle, sous ce nom de plume. Yazar olarak kızlık adım Diane Philibert'i kullanıyorum. Tabii sen bu adı hiç duy-mamışsındır, kitaplarımın üzerinde yazıyor ama sen nereden bileceksin ki? Bunlar roman, anlıyor musun, psikolojik romanlar yazıyorum ben, pleins d'esprit, et des volumes de vers passionnes... Evet, benim zavallı sevgilim, senin Diane'n çok entelektüel bir kadın, d'une intel-ligence extreme. Ama tinsellik -ah!" -Başlarımızı yeniden tokuşturdu, bu defa öncekinden daha da sert olarak-"Sen bunu nasıl kavrayacaksın ki! Entelektüel olan entelektüel olmayanın, yani hayatının baharındaki güzelliğe âşık, onun aşkına muhtaç, hem de çılgınca, kendini inkâr edecek ve kendini reddedecek kadar âşık onun güzelliğine ve ilahî aptallığına, onun önünde diz çöküyor, kendinden vazgeçme ve kendisini alçaltma pahasına ona tutkuyla tapıyor ve onun tarafından alçaltılıyor, onun aklını başından alıyor..."
"Evet, sevgili çocuğum," dedim onun sözlerini bölerek. "Güzel ya da güzel değil. Doğa beni böyle güzel ya-rattıysa, bu benim suçum değil, aptal biri olduğumu söyleyemezsin, her ne kadar senin romanlarını ve şiirlerini..."
Konuşmamı sürdürmeme izin vermedi. Beklenmedik bir biçimde birden heyecanlanmıştı.
Bana çılgınca sarılıp dudaklarımı ve boynumu öperken, "Sen bana 'sevgili çocuğum' mu diyorsun ?" dedi. "Ah, bunu senin ağzından duymak çok hoş! Hatta 'tatlı orospum' demenden daha da güzel! Aşk uzmanı olarak bana uyguladığın her şeyden daha çok mutlu ediyor beni! Bir asansörcü çocuk soyunmuş, koynumda yatıyor ve bana, Diane Philibert'e 'sevgili çocuğum' diyor! C'est exquis... ça me transporte! Armand, ekeri ben seni kırmak istememiştim. Özellikle aptalsın demek istemedim. Salt bir varoluş, ruhun güzelleştirdiği bir şey olduğu için güzel olan her yaratık aptaldır. Dur, seni bir seyredeyim, her şeyinle seyredeyim seni. Tanrı'nın, ne kadar da güzelsin! Göğüsün ne kadar tatlı, yumuşak ve duru, ince yapılı kolların, asil kaburgaların, dar kalçaların ve Hermes bacakların ne kadar da etkileyici!.."
"Ama böyle konuşma, Diane, bu doğru değil. Asıl güzellikler sende ve onları övmesi gereken benim..."
"Saçma! Bu siz erkeklere özgü bir anlayış yalnızca. Vücudumuzun bazı kıvrımları siz erkeklerin hoşuna gittiği için biz kadınların mutlu olması gerekir. Ancak tanrısal olan, evrenin en güzeli, güzelliğin simgesi olan sizlersiniz, sizin gibi Hermes bacaklı genç, çok genç erkeklerdir. Hermes'in kim olduğunu biliyor musun?"
"İtiraf etmeliyim ki, şu anda..."
"Celeste! Diane Philibert hayatında Hermes adını hiç duymamış biriyle aşk yapıyor! İnsanı ne kadar da hoş alçaltıyor! Hermes'in kim olduğunu sana söyleyeyim, benim tatlı aptal sevgilim. O hırsızların sevimli tanrısıdır."
Bu kitabı KitapGalerisi'nden bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder